bilturer, branda axlar och ljumma vindar

Visst ar "solkysst" ett av dom finaste orden? Promenad ar ocksa fint tycker jag. Solkysst och kar ar jag nu inne pa min sista vecka har pa andra sidan jorden. Vadret har blivit varmare och jag har helt otippat brant mig pa axlar och rygg, fast det gor inte sa ont. Ondare gjorde det nar vi firade mammas femtioarsdag i egypten och jag somnade pa mage i den afrikanska solen... Mamma fick spendera hela sin fodelsedag med att badda mig varsamt med aloe vera for jag kunde verkligen inte rora mig. Good times, good times.
.
Jag ar lite forvirrad om jag langtar hem eller inte. Jag kan kanna mig ensam nu nar Nick ar pa jobbet, men samtidigt vet jag att sa fort jag ser honom i eftermiddag sa forsvinner allt vad hemlangtan och ensamhet heter. Jag ar ocksa ganska bra pa att vara sjalv, eller jag trivs i mitt eget sallskap och ar oftast ganska bra pa att njuta av det - vilket kan vara det svara tycker jag. Det ar ju sa himla viktigt egentligen, att vara kompis med sig sjalv. Det ar svart det dar marker jag for jag vet inte hur jag ska formulera mig pa ett odmjukt satt utan att fa det att framsta som att jag vill klara mig utan mina vanner. For det vill eller kan jag verkligen inte, men jag tror man behover bade och. Bara jag ar lite trakigt i langden marker jag ocksa, ta inte illa upp nu lill-maja for du ar en schysst lirare for det mesta, men ibland vill jag kunna se den jag konverserar med (blir na sa javulskt jobbigt att slapa pa den dara spegeln hela tiden fattaruval). Summan av kardemumman vet jag inte vad den ar, ett resonemang kanske! Jag har inte riktigt hemlangtan, men saknar mina vanner - aven fast jag har blivit battre pa att "bara" vara jag.
.
I helgen har vi gjort "det vanliga", dvs hangt i lagenheten, utanfor lagenheten, lagat lax, badat i stora vagor, sprungit fran en mildare sandstorm, fikat, akt pa biltur langs kusten, vart pa ikea, atit fishermans basket pa en pinsamt daligt skott strandkrog med varldens basta lage (jag ville verkligen gora en gordon ramsay, det kliade i mina businessfingrar), vart ute bara vi tva och dansat och shottat, blivit vackt till pannkaksfrukost med farska bar, kvallspromenerat, lagat lasagne och druckit ol, sett pa love actually, hallit handen, hanglat, myst etc. Alltsa tagit det ganska lugnt, men anda hunnit med en del marker jag nu. Jag har inte tagit en enda bild av den praktiska anledning att jag inte har med mig axelremmen till min kamera och min vaska har vart for liten, tills nu! Igar fyndade jag en vaska som far mig att tanka pa Oskar Sterner, Alice Orno Ax och Anna Granes favorit i gymnasiet. Jag har tankt att inviga den idag och ta mig en promenad runt omkring i Bondi. Har finns jattemanga mysiga sma cafeer och det hade ju vart synd om ni inte fick se hur har ser ut ocksa. Bondi ar alltsa en "forort" till Sydney men ligger verkligen fortfarande i staden om du fragar mig. Forort har och hemma ar annorlunda. Har kallas allt som inte tillhor den innersta stadskarnan med operahuset och harbour bridge for "suburbs". Bondi ligger lite langre ned langs kusten. Man kan inte ga in till city men man kan ta buss och tag, det tar mellan 30-60 minuter beroende pa vart du ska. Till Nicks bas som ligger typ mitt i tar det kanske 45 min. Det gar ganska snabbt nar man val aker. Idag haller jag mig har dock. ORKA PENDLA liksom!!! Man kan ga en jattefin kustvag langre soderut och da kammer man till Tamarama beach som ar liten och mysig till skillnad fran Bondi beach som ar stor och kand aven fast det kan vara charmerande det ocksa. Fortsatter man vandra kommer man till Bronte beach som ar min favorit. Den ar lite mellanstor men dar finns kanske 6 jattemysiga cafeer pa rad vid sidan av dar man kan sitta och lasa och dricka kaffe och se ut mot surfarna och vagorna. Nar jag var dar forra veckan sa skulle jag bestalla en kaffe da min rost svek mig totalt och mynnade ut i nat slags dovt tonarsvral som var totalt obegripligt. Sen fick jag knappt luft sa servitrisen lamnade bordet och kom tillbaka med vatten och lugnande ord. I det laget onskade jag att det inte bara var jag och lill-maja som hangde, for jag ville sa garna skratta hogt med nagon om det.
.
Maste agna ett stycke at att skriva hur mycket jag saknar Hanna, Hanna och Malin. Speciellt nu nar det narmar sig host (jag har hostkanslor aven fast har ar som var sommar, antar att det ar kroppsinstallt). Forra hosten var formodligen min basta host hittils for da larde jag kanna dessa tjejer. Under varen har vi spridits at olika hall men det ar nog med valdigt fa man anda kanner en san samhorighet oavsett avstand. Ni ar sa fina, olika, roliga, knappa och karleksfyllda! Jag langtar efter att bara vara, dricka vin, ata Hannas starka mat aven fast hon sager att hon gjort den mild for min skull och ar lite bitter for egentligen vill hon gora den jattestark, prata om varldsviktiga saker och utmanas, skratta jattelange, bli klamd pa tuttarna, kramas och mysa, dansa och allt annat som jag forknippar med er! Jag fnurlar pa hur jag ska ta mig till Bollnas, Karlskrona och Berlin men jag langtar verkligen tills nasta gang vi ses.
.
Puss pa er alla! Speciell halsning till mina kara sambos, mamma, my och love och alla alskade oslotjejer! Alltsa typ alla mina blogglasare.

Kommentarer
Postat av: Surran

Hej Surran!

Vilket kanon inlägg! Läste det på min föreläsning och hade stora problem med att inte skratta högt när jag läste om röst incidenten på kaffet. Det kvävda skrattet blev till tårar så min föreläsare måste tro jag är psykiskt instabil.



Saknar dig Surran och jag är sprudlande glad att du har det så jäkla fantastiskt!



Kramar och pussar!!

2011-09-19 @ 11:09:04
URL: http://jaghetermy.wordpress.com
Postat av: Hanna

ååh vad härligt allt låter! Majsi jag saknar dig med!! SÅ himla MYCKET! JAG VET PRECIS NÄR DU SKA KOMMA HIT DU FÅR VETA SNART!!!! :P PUSS!!

2011-09-19 @ 19:13:03
URL: http://tresvartkatt.blogg.se/
Postat av: malin

gullis! miss u big times!



jag förstar verkligen vad du menar med att vara ensam, jag trivs i mitt egna sällskap och har lärt mig uppskatta att hänga med mig själv. Samtidgt behöver man sina vänner och maste ju säga att jag förredrar dig och mig än bara mig. allt är bara lite roligare och lite bättre tillsammans.



2011-09-20 @ 16:07:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0