En halsning

HEEEEEEEEEEEEEJ alla mina svenska och norska fanz! MAR NI BRA?
.
Forst och framst, jag lever (ar ju ganska underforstatt men det finns alltid den dryga javeln som inte hanger med) och jag har det riktigt, riktigt bra har borta. Har spenderat forsta veckan over allt forutom vid datorn sa jag kanner att en uppdatering ar pa sin plats. Idag ar forsta dagen som Nick maste jobba, men inte hindrar det mig fran att fortsatta i total semetermodus med att sova till tolv, duscha lange och ata en fet omelett till morgenmad! Det ar inte sa varmt har som jag trodde det skulle vara, att inte packa en jacka var med andra ord totalt naivt fran min sida... Men jag ska inte klaga! Nicks lagenhet ligger i Bondi Beach, kanske 1 minut fran stranden (JA, jag har sett livraddarna fran tvserien och jag funderar pa att fraga om en fanbild). Vi har faktiskt badat! Svinkallt men latt vart. Det ar surfare over allt sa nasta gang jag kommer hit ska jag banne mig lara mig surfa... Lagenheten ar svinfin, stor, mysig och kanns sjukt lyxig med tanke pa laget. Senaste veckan har vi forutom att badat aven vandrat runt i sydney, kort till manly beach, myst i lagenheten, gatt pa bio och vart hemma hos Nicks familj i Adelaide. Jattemysig familj, roliga vanner, gulligt hus och fin natur. Vi korde ut till mysiga tyska(?!?!) byer pa dagarna, hangde och gick ut med vanner om kvallarna (hemmafest!) och firade Nicks pappas 60ars dag med slaktkalas.. Det gick faktiskt bra, haha! Tiden har gatt ganska langsamt hittils och jag hoppas det fortsatter sa...
.
Australien som land ar ratt likt egentligen, eller iallafall inte sa himla annorlunda. Dom kor pa fel sida av vagen vilket jag aldrig kommer lara mig, jag ar en trafikfara. Dom sager how are you hela tiden och jag blir alltid lika stum varje gang for jag fattar inte om man ska fraga tillbaka eller inte.. det ska man tydligen forstod jag nar jag skulle handla brod pa ett bakeri precis vid lagenheten och tjejen i kassan typ kastade vaxeln i ansiktet pa mig nar jag bara svarade good thanks... weelll.. oforskamd som man ar. Aterkommer med fler teman i denna kategori.
.
Nu ska jag aka in till Nicks jobb. Vi far se om jag hittar.. PUSS pa er allihopa! Det ar forresten ganska frustrerande att inte prata svenska med nagon.. Det kanns knappt att vara utomlands och alla forstar vad man sager! Jag kan inte prata skit om fula personer utan att det blir nagon slags gang fight oss emellan. Far lagga pa ett kol med att lara Nick svenska. NEJ lovebirds, nu semestrar jag vidare! Vi lar horas snart igen :)

Kommentarer
Postat av: Surran

Fy fan vad underbart du har det syster!

Glöm inte äta sushi! Jag levde på sushi den månaden jag bodde i Sydney. Man köper en sådan rulle och får soja i en söt liten fiskflaska sen äter man rullen precis som en kebabrulle! Alltså rakt upp och ner utan att skära upp den :-)!

Pussa!

2011-09-12 @ 09:12:04
URL: http://jaghetermy.wordpress.com
Postat av: mallan

Jag blir avundsjuk men samtidgt sa himla glad för din skull. Även fast du skulle bo lite väääl langt borta skulle jag godkänna att du flyttade dit ett tag, sa jag kunde komma pa besök.

Skicka sms när trappen är avklarad ska jag hitta första bästa och inte vara sämre!

saknar dig massvis favorit majsan!

2011-09-13 @ 14:04:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0